جهش فروش صنایع‌دستی زنجان به کمک فضای مجازی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: «فعالان صنایع و هنرهای دستی از ظرفیت‌های اینترنت و فضای مجازی برای معرفی و فروش استفاده می کنند.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند دوشنبه 11 اسفندماه ۹۹ گفت: «با شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های فروش دستی در بازارچه‌ها و مغازه‌­های حوزه صنایع‌دستی استان کاهش ‌یافته اما فروش از طریق فضای مجازی در این ایام به شدت افزایش ‌یافته است.»

او افزود: «جامعه صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان زنجان برای ارائه محصولات خود از فضای مجازی استفاده کردند و مردم برای خرید از این طریق ارتباط خوبی برقرار کردند که اکنون صنعتگران به‌صورت تخصصى از اينستاگرام برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده می‌کنند.»

ارجمند گفت: «در حال حاضر تعدادی از صنعتگران حوزه ملیله، مس، چاقو، چرم و... در زنجان که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استان‌ها و کشورهای خارجی ارسال می‌کنند که در این حوزه موفق عمل کرده‌اند.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: «رویکردی که در این شرایط فعالان این حوزه در پیش گرفتند، ورود به بازار فروش مجازی بود تا از این طریق بتوانند تولیدات و محصولات صنایع‌دستی خود را به دست مشتریان و علاقه‌مندان برسانند. علی‌رغم محدودیت‌های آموزش‌های حضوری و تعطیلی بسیاری از دوره‌های آموزشی، در استان زنجان آموزش‌های کوتاه‌مدت صنایع‌دستی برخوردار شدند که بسیار ارزشمند است.»

انتهای پیام/

کد خبر 139912114

برچسب‌ها